Driftinformation
Här kan du se om E-hälsomyndighetens tjänster är i drift.
- Så här gör du som privatperson om apoteket inte kan expediera dina recept
- Så här gör du som arbetar på apotek om receptjänsten inte fungerar
- Så här gör du som arbetar inom hälso- och sjukvården om recepttjänsten inte fungerar
- Detta gör E-hälsomyndigheten vid störningar i recepttjänsten och myndighetens andra tjänster
-
Recepttjänsten är i full drift
Recepttjänsten är i full drift.
-
Covidbevis är i full drift
Tjänsten Covidbevis är i full drift.
-
VARA-tjänsten är i full drift
VARA-tjänsten är i full drift.
-
EES-tjänsten är i full drift
EES-tjänsten är i full drift.
-
Läkemedelskollen är i full drift
Läkemedelskollen är i full drift.
-
KLAS-tjänsten är i full drift
KLAS-tjänsten är i full drift.
-
LiiV-tjänsten är i full drift
Liiv-tjänsten är i full drift.
-
Förskrivningskollen är i full drift
Förskrivningskollen är i full drift.
-
Min Förskrivning är i full drift
Min Förskrivning är i full drift.
-
Fullmakter är i full drift
Fullmakter är i full drift.
-
Concise är i full drift
Concise är i full drift.
-
Inrapportering/statistik är i full drift
Inrapportering/statistik är i full drift.
-
NGS-tjänsten är i full drift
Inrapportering/statistik är i full drift.
-
Confluence/Samverkansytan inkl. Handbok för vård- och apotekstjänster är i full drift
Confluence/Samverkansytan är i full drift.
-
NKOO - Nationell källa för ordinationsorsak är i full drift
NKOO -tjänsten är i full drift.
Driftinformation för externa testmiljöer
Se driftinformation för externa testmiljöer
Förklaring till driftinformation
Driftstatus markeras genom en färgmarkering samt ett meddelande i klartext.
- Grön markering innebär att tjänsten är i full drift.
- Gul markering innebär att det finns indikationer på störningar i tjänsten, alternativt att det är konstaterade störningar men att tjänsten fungerar med nedsatt funktionalitet.
- Röd markering innebär att tjänsten inte är tillgänglig alls eller riskerar att inte vara tillgänglig för flertalet användare.
Ta del av E-hälsomyndighetens releaseinformation
E-hälsomyndigheten genomför releaser fyra till sex gånger per år.
Releaserna innebär vid vissa tillfällen ett planerat driftstopp, även kallat servicefönster, i E-hälsomyndighetens tjänster. Vissa releaser kan genomföras helt utan driftstopp men ibland kan fördröjningar i recepttjänsten förekomma.
Här kan du se information och tidpunkter för våra servicefönster
Servicefönster
-
Under denna tidpunkt kommer vår externa leverantör för företagsuppgifter att genomföra servicearbete. Detta kan medföra störningar vid administration av vård- och omsorgsenheter i fullmaktsregistret.
-
E-hälsomyndigheten flyttar produktionsmiljöerna till den nya driftleverantören Försäkringskassan. Aktiviteten medför driftstopp för samtliga tjänster utom Covidbevis. VARA-exportfil blir försenad.