KLAS-tjänsten

  1. KLAS-tjänsten är i full drift.

  2. KLAS-tjänsten har för närvarande störningar.

    På grund av en säkerhetsuppdatering som Microsoft har släppt fungerar inte inloggning med SITHS-kort och mobilt bankID.

    Det finns nu en ny uppdatering att hämta för att rätta till det här, be din it-support att hjälpa dig med det.

    Mer information finns att läsa på följande länk: https://support.microsoft.com/en-us/help/4343205/cumulative-security-update-for-internet-explorer

  3. KLAS-tjänsten ej tillgänglig på grund av produktionssättning av release 17.1.3.1

  4. På grund av en säkerhetsuppdatering som Microsoft har släppt fungerar inte inloggning med SITHS-kort och mobilt bankID.

    Det finns nu en ny uppdatering att hämta för att rätta till det här, be din it-support att hjälpa dig med det.

    Mer information finns att läsa på följande länk: https://support.microsoft.com/en-us/help/4343205/cumulative-security-update-for-internet-explorer

  5. Just nu kan man uppleva problem med att logga in i KLAS med SITHS-kort och även bankID.

    Felet är lokaliserat till kombinationen av webbläsaren Internet Explorer 11 och Windows7.

    Microsoft har skickat ut en uppdatering av Internet Explorer 11 som är orsaken till att det inte fungerar att logga in med SITHS-kortet eller bankID.

    Detta är felanmält till Microsoft som jobbar på att hitta en lösning.

    Har man däremot möjlighet att använda webbläsaren Chrome så fungerar båda inloggningsmetoderna där.