Tillgänglighetsredogörelse för Fritidskortet
Här kan du läsa om hur e-tjänsten Fritidskortet uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service och hur du kan göra för att rapportera tillgänglighetsbrister.
Hur tillgänglig är tjänsten?
Fritidskortet uppfyller delvis lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Tjänsten brister vid en punkt.
Läsbarhet
Delarnas språknivå AA
Verkar inte riktigt byta språk som det ska. Ibland läser den med svenskt uttal och ibland med engelsk. När jag kollar i koden så står språket definierat EN men sidan jag är på, är texten på svenska. Och nästa sida i samma process läser den på svenska och språket är definierat SV.
Rapportera tillgänglighetsbrist
Vi strävar hela tiden efter att förbättra tillgängligheten på vår webbplats och i våra e-tjänster. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?
Om du behöver ta del av innehåll från ehalsomyndigheten.se eller våra e-tjänster som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde, kan du kontakta oss.
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) ska övervaka att digital service som tillhandahålls av en offentlig aktör uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Om du inte är nöjd med hur vi på E-hälsomyndigheten hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.