Automatiserad ärendehantering
Ärendehantering har blivit allt mer automatisk men potentialen till effektivisering har inte nyttjats fullt ut. Rapporten om automatiserad ärendehantering lämnar rekommendationer kring förberedelsearbetet, organisatoriska förutsättningar, val av processer och att förändringsleda för att realisera nytta.
MålgruppBeslutsfattare, Verksamhetsutvecklare, Yrkesverksamma
KategorierNyttorealisering, Verksamhetsutveckling
TaggarAutomatisering, Förändringsledning, Nytta
VerksamhetsområdeKommunal hälso- och sjukvård, Socialtjänst
Typ av stödDokument
UtgivareSveriges kommuner och regioner (SKR)
Senast uppdaterad2019
Sök efter kunskapsstöd
Kunskapsstöd för e-hälsa
Webbsidan utgör en del i E‑hälsomyndighetens kartläggning av nationella kunskapsstöd. Läs mer om kunskapsstöd för e-hälsa här.