Från pappershantering till digital hantering
Rapporten är framtagen för att ge kommunerna information om förutsättningarna för att övergå till digital hantering inom socialtjänsten. Rapporten beskriver bland annat vinsten med att överge pappershanteringen, att det krävs nya arbetssätt och rutiner och vilka juridiska krav det finns på digitala och analoga format.
MålgruppBeslutsfattare, Verksamhetsutvecklare, Yrkesverksamma
KategorierDigital infrastruktur, Nyttorealisering, Regelverk och juridik, Verksamhetsutveckling
TaggarDokumentation, Förändringsarbete, Nytta, Upphandling
VerksamhetsområdeSocialtjänst
Typ av stödDokument
UtgivareSveriges kommuner och regioner (SKR)
Senast uppdaterad2020
Sök efter kunskapsstöd
Relaterad information
Kunskapsstöd för e-hälsa
Webbsidan utgör en del i E‑hälsomyndighetens kartläggning av nationella kunskapsstöd. Läs mer om kunskapsstöd för e-hälsa här.