Bedömning och utveckling av chattbotar
Vägledning som stöd i arbetet vid införande av chattbotar. Vägledningen ger information om vad en chattbot är, vilka nyttor och effekter man kan förvänta sig av att införa en chattbot, erfarenheter och konkreta exempel.
MålgruppBeslutsfattare, Verksamhetsutvecklare, Yrkesverksamma
KategorierDigital infrastruktur, Digitala tjänster, Nyttorealisering, Verksamhetsutveckling
TaggarAI, Behovsanalys, Införande, Nytta, Utveckling
VerksamhetsområdeKommunal hälso- och sjukvård, Socialtjänst
Typ av stödVägledning
UtgivareE-samverkansprogrammet (eSam)
Senast uppdaterad2022
Sök efter kunskapsstöd
Kunskapsstöd för e-hälsa
Webbsidan utgör en del i E‑hälsomyndighetens kartläggning av nationella kunskapsstöd. Läs mer om kunskapsstöd för e-hälsa här.