Recepttjänsten
-
Måndag den 4/9, kl 22.30 – tisdag den 5/9 00.30 utförs
tekniskt underhåll av eHälsomyndighetens Sjunet-förbindelse.
Aktiviteten innebär driftstopp för eHälsomyndighetens alla tjänster med följden
att det tex inte går att förskriva eller expediera e-recept för de aktörer som
ansluter via Sjunet -
Recepttjänsten är i full drift.
-
För närvarande är det stopp för nya licensansökningar i licenshanteringssystemet KLAS.
Felsökning pågår!
-
Recepttjänsten är i full drift.
-
För närvarande förekommer störningar i folkbokföringsregistret p.g.a. tekniskt fel hos vår leverantör av folkbokföringsuppgifter. Detta kan medföra störningar och långa svarstider i våra tjänster i samband med hantering av personer som inte finns i eHälsomyndighetens folkbokföringsregister sedan tidigare. Felsökning pågår!
-
Recepttjänsten är i full drift.
-
Vi har nu åtgärdat de e-recept från 2017-05-17 som inte har gått att expediera.
Samtliga tjänster fungerar nu som normalt. -
Vi har nu åtgärdat orsaken till problemet med att expediera vissa e-recept utfärdade idag 2017-05-17.
Under morgondagen är planen att åtgärda de e-recept från 2017-05-17 som inte gått att expediera. -
Vi har identifierat orsaken till problemet med att expediera vissa e-recept utfärdade idag 2017-05-17. Arbete pågår fortfarande för att åtgärda problemet. Redan skickade e-recept kommer att kunna expedieras av apoteken när problemet är åtgärdat.
-
För närvarande är det problem med att expediera vissa e-recept utfärdade idag 2017-05-17. Redan mottagna e-recept kommer att kunna hanteras av apoteken när problemet är åtgärdat. Vi arbetar med att lösa problemet.
- chevron_left
- 1
- …
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- chevron_right