Recepttjänsten

  1. Måndag den 4/9, kl 22.30 – tisdag den 5/9 00.30 utförs
    tekniskt underhåll av eHälsomyndighetens Sjunet-förbindelse.

    Aktiviteten innebär driftstopp för eHälsomyndighetens alla tjänster med följden
    att det tex inte går att förskriva eller expediera e-recept för de aktörer som
    ansluter via Sjunet

  2. Recepttjänsten är i full drift.

  3. För närvarande är det stopp för nya licensansökningar i licenshanteringssystemet KLAS.

    Felsökning pågår!

  4. Recepttjänsten är i full drift.

  5. För närvarande förekommer störningar i folkbokföringsregistret p.g.a. tekniskt fel hos vår leverantör av folkbokföringsuppgifter. Detta kan medföra störningar och långa svarstider i våra tjänster i samband med hantering av personer som inte finns i eHälsomyndighetens folkbokföringsregister sedan tidigare. Felsökning pågår!

  6. Recepttjänsten är i full drift.

  7. Vi har nu åtgärdat de e-recept från 2017-05-17 som inte har gått att expediera.
    Samtliga tjänster fungerar nu som normalt.

  8. Vi har nu åtgärdat orsaken till problemet med att expediera vissa e-recept utfärdade idag 2017-05-17.
    Under morgondagen är planen att åtgärda de e-recept från 2017-05-17 som inte gått att expediera.

  9. Vi har identifierat orsaken till problemet med att expediera vissa e-recept utfärdade idag 2017-05-17. Arbete pågår fortfarande för att åtgärda problemet. Redan skickade e-recept kommer att kunna expedieras av apoteken när problemet är åtgärdat. 

  10. För närvarande är det problem med att expediera vissa e-recept utfärdade idag 2017-05-17. Redan mottagna e-recept kommer att kunna hanteras av apoteken när problemet är åtgärdat. Vi arbetar med att lösa problemet.