Om våra sociala medier

E-hälsomyndigheten finns på LinkedIn och Twitter. I våra kanaler ska alla känna sig välkomna att kommentera. Därför tar vi aktivt ansvar för att diskussionerna i kommentarsfältet håller god ton, är konstruktiva och sakliga. Mellan 08.00 och 17.00 på vardagar besvarar vi frågor. Vi kommenterar inte enskilda ärenden.

Hantering av kommentarer i sociala medier

För en öppen och givande dialog ber vi dig att använda en god ton och ett vårdat och respektfullt språk. Kommentarer som:

  • innehåller spam, reklam och marknadsföring för företag, organisationer, tjänster eller produkter är inte tillåtet och kommer att tas bort.
  • innehåller känsliga personuppgifter eller som inkräktar på den personliga integriteten tar vi bort med hänvisning till dataskyddsförordningen, GDPR (öppnas i nytt fönster).
  • innehåller information som omfattas av sekretess tas bort.
  • är grovt kränkande, diskriminerande, innehåller personangrepp eller uppmanar till brott tas omedelbart bort.
  • innehåller grova hot och uppmaningar till brott rapporteras till polisen.

E-hälsomyndigheten omfattas av offentlighetsprincipen. Våra inlägg och kommentarer från användare är allmänna handlingar, och kan komma att lämnas ut till den som begär det. Om en uppgift anses vara sekretessbelagd lämnas den inte ut.

Så behandlar vi dina personuppgifter

E-hälsomyndigheten är personuppgiftsansvarig för de uppgifter vi samlar in. Som myndighet får E-hälsomyndigheten behandla personuppgifter när det är nödvändigt för att arbeta effektivt med uppdrag.

Läs mer om behandling av personuppgifter här.