Servicedesk analyst till eHälsomyndigheten

Arbetsområde: IT

Arbetsinriktining: Servicedeskmedarbetare

Anställningsnivå: Tillsvidareanställning

Anställningstyp: Heltid

Motiveras du av att ge teknisk service till användare och samtidigt arbeta med problemlösning? Hos oss på eHälsomyndigheten finns chansen att få arbeta tillsammans med glada och kompetenta kollegor då vi nu söker en ny medarbetare till vår Servicedesk i Kalmar!

På Servicedesk kommer du vara en del av ett team som har ansvaret för att lösa de ärenden som kommer in, antingen med hjälp av egen kunskap och rutiner eller eskalering till andra delar av myndigheten under våra öppettider. Servicedesk tillhör enheten Produktion av informationstjänster, inom avdelningen Digitalisering. Enheten är den delen på avdelningen Digitalisering som levererar förutsättningar och support för alla de tjänster som myndigheten levererar. Förutom Servicedesk finns server-, applikation- och databasdrift tillsammans med releasehantering inom enheten.

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens inom kundtjänst med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Om tjänsten

Som Servicedesk Analyst kommer du att agera kundtjänst för våra tjänster ut mot medborgare, vård- och apoteksaktörer. Det innebär att utföra First line support och lösa inkommande incidenter och service requests genom att arbeta i Incident management processen och Request Fulfilment processen. Ärenden kommer in via telefonsamtal eller e-post som sedan registreras i ett ITSM-verktyg. Du tilldelar ärenden till 2nd Line eller 3rd Line samt arbetar med ständig förbättring och förslag till åtgärder.

Vi söker dig som har:

  • Gymnasial Utbildning
  • Några års erfarenhet av arbete i Incidentprocessen
  • Erfarenhet av kundservice/kundtjänst
  • Erfarenhet av telefonsupport

För att lyckas i tjänsten som Servicedesk Analyst behöver du vara serviceinriktad, kunna uttrycka dig bra både i tal och skrift på svenska samt ha en god samarbetsförmåga. I arbetet behöver du också kunna arbeta självständigt samt ha en god muntlig kommunikation.

Meriterande för tjänsten är:

  • Relevant högskoleutbildning
  • Ha erfarenhet av arbete inom vård- och apotekssektorn
  • ITIL-Foundation V.3 certifierad
  • Jobbat i ett ITSM-verktyg
  • Goda kunskaper i engelska språket. Både i tal och skrift

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.

Anställningen är tillsvidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställning är Kalmar, arbetet kan innebära tjänsteresor.

eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Tid att leva! Vill du veta mer om hur det är att bo i Kalmarsundsregionen, läs här; https://kalmarsundsregionen.com/

Är du intresserad?

Frågor angående tjänsten besvaras av rekryterande chef, Mathias Erlandsson, enhetschef på produktion av informationstjänster, tel 010-458 63 01, HR-specialist Linda Eriksson, tel 010-458 63 36, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.  

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast den 28 april 2019!

Om eHälsomyndigheten

eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

 

Sökord: Servicedesk, helpdesk, 1:st line support

 

 

Lediga jobb

I listan nedan hittar du de lediga tjänster som just nu utannonseras. Du kan enkelt prenumerera på lediga tjänster genom att klicka på knappen Prenumerera och registrera din mejladress. 


Behandling av personuppgifter

Uppgifterna som du lämnar i din ansökan registreras för eHälsomyndighetens räkning i rekryteringssystemet ReachMee i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Behandlingen är nödvändig för att myndigheten ska fullgöra sina rättsliga förpliktelser. eHälsomyndigheten är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

eHälsomyndigheten använder uppgifterna för att hantera din ansökan och personuppgifterna raderas i systemet två år efter avslutad rekrytering.
Lämnade uppgifter kommer att vara tillgängliga för rekryterare, hr samt eventuellt fackligt ombud. Handlingar som inkommit till eHälsomyndigheten kan dock komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen då det i normalfallet inte gäller sekretess för uppgifter i samband med rekrytering. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den hr-partner som finns namngiven i annonsen.

Tjänst Ort Sista ansökningsdag
Produktansvarig Vårdtjänster till eHälsomyndigheten Kalmar 2019-05-12
Pressansvarig till eHälsomyndigheten Stockholm 2019-05-08
Servicedesk analyst till eHälsomyndigheten Kalmar 2019-04-28